czwartek, 16 kwietnia 2020

Matematyczna Przygoda - Wesołe Liczby, cz. 1


Witajcie w Matematycznej Przygodzie z EZO. Do przeprowadzenia ćwiczeń, będziecie potrzebowali kart z liczbami, które proponujemy wykonać wspólnie z dzieckiem. Można skorzystać z szablonu, który dołączyliśmy do pobrania TUTAJ
Zalecamy, aby dzieci samodzielnie wycięły własny zestaw kart z liczbami.  Rodzic może wyciąć i stworzyć liczby dla siebie

Ćwiczenie 1 : Co to za liczba?  Oś liczbowa na dywanie
Rodzic pokazuje dziecku karty z kolejnymi liczbami, pyta dziecko o ich nazwę, pomaga jeżeli nazwa nie pada. Następnie układacie wspólnie na dywanie karty z liczbami, od najmniejszej liczby do największej, jedna pod drugą. W ten sposób powstaje oś liczbowa.
Dziecko staje razem z rodzicem i wspólnie skacze obok liczb. Nie można pominąć żadnej liczby. Potrzebne jest zero, obok którego rodzic staje wraz z dzieckiem. To wasz START. Ważne jest aby zrobić pierwszy skok do liczby 1 i głośno powiedzieć „jeden”, kolejny skok „dwa” dziecko jest przy liczbie 2.  Głośno wypowiadajcie liczby. Liczymy od 1 do 10 (20)  czyli w przód, a później od tyłu, np. od 10 do 0 (lub od 20 do 0).
Następnie rodzic prosi dziecko aby stanęło przy wybranej przez niego liczbie i tyle razy podskoczyło ile ta liczba oznacza. Np. Przy liczbie 5 dziecko skacze 5 razy i głośno liczy do 5. Następnie zamieniacie się rolą z dzieckiem, teraz ono zadaje liczbę i sprawdza czy rodzic się nie pomylił.
Aby zabawa była jeszcze fajniejsza, rodzic lub pluszak może specjalnie się pomylić, tak aby dziecko wytłumaczyło jak należy wykonać prawidłowo zadanie.
  
Ćwiczenie 2: Odkrywcy liczmanów
Aby odpocząć po podskokach rodzic proponuje kolejną zabawę. Przy liczbach powinny pojawić się różne przedmioty znalezione w domu w odpowiedniej liczbie. Np. przy liczbie 1 - jeden talerz, przy liczbie 2 - dwie poduszki i kolejno 3 widelce, 4 klocki niebieskie, 5 samochodzików, 6 klocków czerwonych, 7 wykałaczek itd. Przedmioty układamy maksymalnie przy 10 kartach. (Dobór przedmiotów dowolny)
Jeżeli zadanie nie sprawia kłopotu można wybrać większe liczby, ale należy uważać, aby zabawa nie trwała zbyt długo, nie znudziła się.


Ćwiczenie 3: Palcem pisane
Rodzic przygotowuje tackę z rozsypanym piaskiem, kaszą manną lub bułką tartą itp. Następnie losowo wybieramy kartę z liczbą. Zadaniem dziecka jest nazwanie liczby, pokazanie jej na palcach oraz napisanie palcem na tacce, wspomaga to zapamiętanie kształtu liczby oraz ćwiczenie pisania liczb.

Ćwiczenie 4: Matematyczni tropiciele: Ukryte liczby
Rodzic pokazuje dziecku planszę "Dżungla". Pyta dziecka, czy potrafi odnaleźć ukryte w dżungli liczby. Jeśli tak pyta o ich nazwę i prosi, o pokazanie ich na palcach. Wspólnie z dzieckiem kreśli kształt każdej znalezionej liczby w powietrzu. 

Wszystko powinno odbywać się w miłej, spokojnej atmosferze, której towarzyszy spokój, uśmiech i brak oczekiwań. Pozwólmy dzieciom rozwijać się w ich własnym tempie. Nie oceniajmy. Nie wymagajmy.  Na wszystko przyjdzie czas.

Ćwiczenie: 5 Zadanie domowe / Konkurs
Zadanie polega na narysowaniu obrazka z ukrytymi liczbami, podobnie jak w ćwiczeniu 4.
Jednak liczby muszą być ukryte nie w dżungli, ale w miejskiej scenerii.
Gotowe, sfotografowane prace, prosimy przesłać na adres: biuro@edukacjaezo.pl .

Prace opublikujemy na naszym fb. Każda nadesłana praca zostanie nagrodzona ezowym upominkiem, po podaniu adresu do wysyłki:)

Wskazówki dla rodziców:
       Brak pośpiechu

       Poczekaj na odpowiedź
       Staraj się nie udzielać za dziecko odpowiedzi, bądź cierpliwyJ 



Miłej zabawy!!!!

A oto nadesłane prace:

Prace są zachwycające, prawda:)
Kotkowi bardzo się podobają!!! I wiecie co? Wciąż czeka na kolejne:)
Pozdrawiamy!

środa, 8 kwietnia 2020

Matematyczna Przygoda - Rytmy i wzory z wielkanocnym akcentem:)

Cykl zajęć dla małych dzieci z matematyki przedstawia kolejną matematyczną przygodę, która tym razem skupia się wokół rytmów i wzorów. Przed rozpoczęciem ćwiczeń pytamy się dzieci czy wiedzą: Czym jest wzór?  Czym jest rytm?
Rodzic wyciąga pasek z narysowanym wzorem (do pobrania i rozcięcia: TUTAJ
Omawiamy wzory wspólnie z dziećmi. Pytamy, która część wzoru stale się powtarza, co zawsze jest po trójkącie, kole. Czy kolory są istotne we wzorze? A ułożenie figur? 

Ćwiczenie 1 : Rytmizowanie imion?
Rodzic nadaje rytm poprzez klaskanie i do rytmu sylabizuje swoje imię. Następnie prosi, aby dziecko, na początku wspólnie z rodzicem, a później samodzielnie wyklaskało rytmicznie swoje imię. Kolejnym etapem jest wykonanie ćwiczenia z imionami innych członków rodziny.

Ćwiczenie 2: Sztućce w ruch J
Do tego ćwiczenia potrzebujemy 5 widelców, 5 dużych łyżek oraz 5 małych łyżeczek.
Pokazujemy dzieciom obrazki z ułożonymi wzorami, (do pobrania TUTAJ) i prosimy, aby na stole ułożyły taki sam wzór i powtórzyły go kilkakrotnie.
Informujemy dzieci, że część, która stale się powtarza to sekwencja wzoru, która stanowi uporządkowaną według określonego wzoru strukturę. 


Ćwiczenie 3: Na tropie wzorów...
Rodzic wraz z dzieckiem poszukuje wzorów w domu. Możemy zajrzeć do szafy, wyjaśniając, że wzór występuje na ubraniach (skarpetki, koszulki). Poszukiwania odbywają się po całym domu, możemy naprowadzać dziecko, ale nie wskazywać mu gotowej odpowiedzi. Każdy znaleziony wzór wspólnie omawiamy.



Ćwiczenie 4: Ruch rytmiczny
Rodzic przedstawia kolejną część przygody matematycznej, ale teraz wzór będzie pokazany za pomocą ruchu, taki wzór jest rytmem.
Pokazujemy dziecku serię: np. podskok, podskok, klaśnięcie, podskok, podskok, klaśnięcie….. Pytamy, czy dziecko zauważyło, rytm i zaprasza do kontynuowania go.
Kolejny rytm proponuje dziecko, a rodzic go wykonuje.

Ćwiczenie: 5 Zadanie domowe / Konkurs

Zapraszamy wszystkie dzieci na konkurs „Matematyczne pisanki”

Zadanie w tej Przygodzie Matematycznej polega na wykonaniu kolorowych pisanek, pamiętając o wykorzystaniu wzorów. Wzór musi się składać z elementów, które związane są z matematyką. Może to być wzór liczbowy np. 123,123,123,123…… lub wzór z figur geometrycznych, np. kwadrat, trójkąt, koło, kwadrat, trójkąt, koło…….
Oczywiście, każdy może mieć własny pomysł, ale musi być on związany z matematyką.
Termin nadsyłania prac 14 kwietnia.
Gotowe pisanki, sfotografowane prace, prosimy przesłać na adres: biuro@edukacjaezo.pl
Jeżeli dziecko nie poradzi sobie z pisanką, bo jest za małe, to może wykorzystać SZABLON z jajkiem: do pobrania: TUTAJ
Prace opublikujemy na naszym Fb i poniżej:) Każda nadesłana praca zostanie nagrodzona ezowym upominkiem, który przekażemy na pierwszych stacjonarnych zajęciach lub wyślemy na wskazany adres!

Wskazówki dla rodziców:
·       Brak pośpiechu
·       Poczekaj na odpowiedź
·       Staraj się nie udzielać za dziecko odpowiedzi, bądź cierpliwyJ

A oto nadesłane prace:

BRAWO!!!

Kotek EZO jest zachwycony pracami:)
My również:)

poniedziałek, 6 kwietnia 2020

Matematyczna Przygoda: Figuraki rozrabiaki :)



Zapraszamy do naszej pierwszej, matematycznej przygody!
Chcielibyśmy zaprosić do wspólnej zabawy dzieci w wieku 4-6 lat i ich rodziców.  Rozwój matematyczny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym jest kluczowy, co więcej dzieci wykazują ogromne zainteresowanie matematyką i chętnie biorą udział w zabawach związanych z liczbami, figurami, pieniędzmi, wzorami, itd
W tym poście prezentujemy Wam kilka zabaw, które śmiało można wykonać w domu plus konkurs:)

Do pierwszego zestawu ćwiczeń, będą potrzebne wycięte figury geometryczne. Można skorzystać z szablonu, który dołączyliśmy do wiadomości (gotowe do pobrania: kolorowe figury lub puste w środku do samodzielnego pokolorowania). Figury można również stworzyć dowolnie z kolorowego papieru, bloku, gazety …
Zalecamy, aby dzieci samodzielnie próbowały i wycinały figury.
Zestaw figur geometrycznych powinien zawierać po kilka sztuk różnych rozmiarów: 
  • kwadratów,
  • prostokątów,
  • trójkątów,
  • kół,
  • trapezów,
  • rombów,
  • równoległoboków,
  • deltoidów,
  • pięciokątów,
  • sześciokątów,
  • ośmiokątów.


Ćwiczenie 1 : Co to za figura?
Rodzic pokazuje dziecku figury, prosi o podanie ich nazwy, o pokazanie i policzenie boków.  Dla urozmaicenia figury można wyciągać z tajemniczego worka lub pudełka. Jeżeli dziecko nie zna nazwy lub jej nie pamięta, rodzic wypowiada ją głośno miłym głosem. Nie oczekuje, że dziecko zapamięta wszystkie nazwy. Jest to ciekawostka, oswajanie z nazwami figur.

Ćwiczenie 2: Co to za kształt?
Rodzic kreśli w powietrzu kształt, prosi dziecko, aby odgadło co to za figura. Następnie zamieniamy się rolami: dziecko pokazuje kształt, a rodzic musi odgadnąć nazwę figury. Jest to zabawa – zgadywanka.

Ćwiczenie 3: W poszukiwaniu kształtów w domu.
Rodzic wraz z dzieckiem poszukuje figur w domu. Wspólnie odnajdują kształty figur w kuchni, łazience salonie, w pokoju. Dziecko może również narysować znalezione przedmioty i zaznaczyć na nich wraz z rodzicem figurę.

Ćwiczenie 4: Zgadnij co to za figura – „drapkanie po pleckach”.
Rodzic rysuje dziecku na plecach figurę, zadaniem dziecka jest odgadnięcie tej figury. Po kilku przykładach następuje zamiana ról, tym razem dziecko rysuje rodzicowi kształt na plecach, a rodzic próbuje odgadnąć narysowany kształt.

Wszystko powinno odbywać się w miłej, spokojnej atmosferze, której towarzyszy spokój, uśmiech i brak oczekiwań. Pozwólmy dzieciom rozwijać się w ich własnym tempie. Nie oceniajmy. Nie wymagajmy.

Ćwiczenie: 5 Zadanie domowe / Konkurs.

Zapraszamy wszystkie dzieci na konkurs „ Geometryczny świat”
Zadanie polega na wycięciu np. z kolorowego papieru figur geometrycznych i stworzeniu z nich geometrycznego obrazka (tematyka dowolna).
Na kartce A4 lub A3, dzieci układają figury. Po stworzeniu obrazka, rodzic pyta dziecko co obrazek przedstawia, pyta o nazwy wykorzystanych figur (ewentualnie przypomina ich nazwy).
Dzieci przyklejają figury do kartki i robią zdjęcie.
Gotowe, sfotografowane prace, prosimy przesłać na adres: biuro@edukacjaezo.pl
Prace opublikujemy na naszym Fb. Każda nadesłana praca zostanie nagrodzona ezowym upominkiem i dyplomem, który prześlemy pod wskazany przez Państwa adres.

Wskazówki dla rodziców:

·       Brak pośpiechu
·       Poczekaj na odpowiedź
·       Staraj się nie udzielać za dziecko odpowiedzi, bądź cierpliwyJ



A oto nadesłane do tej pory prace:) Gratulujemy wszystkim dzieciom pięknie wykonanych prac! Jesteśmy pod wrażeniem:)





BRAWO!!!!!

Kotek EZO jest zachwycony:)


My również!




piątek, 27 września 2019

Sprawdzone ćwiczenia na tabliczkę mnożenia



Dzień dobry! Nazywam się Joanna Grodecka, jestem z wykształcenia matematykiem i od 8 lat nauczycielem we własnej placówce EZO - Wrocław Ołtaszyn. Jednocześnie jestem współzałożycielem i współautorem programu nauczania matematyki metodą EZO czyli Eksperymentuj, Zrozum, Oblicz, a prywatnie mamą dwójki dzieci:)
Dzisiaj chciałabym podzielić się z Państwem niektórymi, sprawdzonymi metodami dotyczącymi nauki tabliczki mnożenia.
Jednocześnie chciałabym podkreślić, że tylko odpowiednia ilość powtórzeń i różnorodność ćwiczeń da zamierzony efekt. Ale co oznacza odpowiednia ilość? Odpowiedź nie jest jednoznaczna! Tak naprawdę wszystko zależy od konkretnego dziecka. Pamiętajmy, że każdy ma swoje własne tempo, zarówno w sporcie, w czasie rozwiązywania problemu czy chociażby w pracy zawodowej. Podobnie jest z dziećmi i z matematyką. Podczas tych 8 lat, poznałam mnóstwo zagubionych i niepewnych siebie dzieci. Szybko okazało się, że ich tempo pracy odbiega od najlepszych uczniów w klasie. A to powodowało zagubienie i utratę pewności siebie na lekcjach. Dopiero zwracanie uwagi na wynik, a nie na czas odpowiedzi pokazało, że dzieci na zajęciach pracowały chętnie i robiły postępy. Dlatego  pozwólmy dziecku na jego własne tempo liczenia w pamięci, rozwiązywania zadań. Zapewniajmy dziecko, że tak naprawdę liczy się dobry wynik, a nie czas udzielonej wypowiedzi.
Chciałabym również podkreślić, że nie wszystkie dzieci są w stanie opanować w stopniu podstawowym mnożenie. Mnożenie przez 6,7 i 8 zawsze jest dużym wyzwaniem i nie wszystkie dzieci są w stanie nauczyć się jej na pamięć.
Przedstawiam własną listę, kilku sprawdzonych sposobów i gier, ułatwiających naukę tabliczki mnożenia.

Przygoda z wielokrotnościami liczb!


Naukę tabliczki mnożenia w programie EZO zaczynamy dość wcześnie - bo już z dziećmi w wieku 4 lat! Na pierwszym poziomie nauczania pojawiają się wielokrotności liczb 2 i 10. W wieku 5 lat (u nas poziom 2) dzieci wypowiadają wielokrotności liczb 2, 5 i 10. W wieku szkolnym, kiedy wprowadzamy tabliczkę mnożenia, dzieci swobodnie używają palców głównie przy mnożeniu przez 5 wypowiadając i licząc kolejne wielokrotności tej liczby. Absolutnie nie mają problemów z mnożeniem przez 2 i 10.
Na kolejnych poziomach naszej edukacji matematycznej pojawiają się również wielokrotności pozostałych liczb, dzieci bez nauki na pamięć potrafią podać wynik mnożenia liczb w zakresie 0-10, swobodnie operują wielokrotnościami.
Ćwicz z dzieckiem w samochodzie, na spacerze, w domu.
Spróbujcie wypowiadać kolejne wielokrotności liczb, np.

2,4,6,8,10,12,14,16,18,20
3,6,9,12,15,18,21,24,27,30

Możecie jednocześnie rzucać do siebie piłeczką lub grać np. w badmintona. Zapewniam, że jest to świetnie ćwiczenie na dodawanie i wstęp do mnożenia!


Trening czyni mistrza!


Pamiętajmy, że im więcej będziemy wykorzystywać tabliczkę mnożenia w zadaniach i w grach, tym lepiej będzie ona przyswajana przez dzieci. Tempo znalezienia wyniku również będzie się poprawiać.
Oto kilka gier dostępnych na rynku, które sprawdzają się u nas na zajęciach, jak również w domowym zaciszu:)

1. "Po drodze z tabliczką mnożenia", wydawnictwa Aleksander.

Ulubiona gra uczniów głównie z 3 i 4 klas SP. Proste zasady gry, a w tym pułapki i bonusy. Po każdym rzucie kostką i ruchu pionka dziecko może przejść jedno pole dalej, pod warunkiem, że poda prawidłowy wynik mnożenia. Dodatkowym walorem gry, jest fakt, że pytanie zadaje inny gracz, korzystając z wydrukowanej planszy z klasyczną tabliczką mnożenia. Dzięki temu wzrokowiec szukając trudnego działania dla przeciwnika również utrwala mnożenie.
Gra ma dodatkowy walor - jest tania i może w nią grać cała rodzina:)
2. Gra Ligretto
Ciekawa gra, która również nie będzie leżeć zakurzona na półce. W wersji oryginalnej absolutnie nie dotyczy ćwiczenia tabliczki mnożenia, nie ma też nic wspólnego z wielokrotnościami liczb. Dzisiaj nie skupimy się na oryginalnych zasadach gry Ligretto, tylko jej zawartości, czyli na kartach, które można wykorzystać do naszych powtórek i ćwiczeń.
Jak gram z dziećmi?
Wybieram karty z liczbami, które mnie najbardziej interesują. Rozkładam około 20 kart przed dziećmi, karty są ułożone liczbą do spodu, dzieci nie widzą liczb widocznych na karcie. Kolejno proszę dziecko o odwrócenie dwóch kart. Jego zadaniem jest podanie wyniku mnożenia liczb znajdujących się na kartach. Jeżeli uczeń udzieli prawidłowej odpowiedzi, zabiera karty jako punkty. W przypadku trudności, pomagam dziecku poprzez odpowiednio dobrane pytania dojść do właściwego wyniku. Z dzieckiem słabym ćwiczymy różne sposoby na znalezienie wyniku.
Grę kontynuuję tak długo aż zabraknie kart.
Chciałabym tutaj podkreślić, iż ciekawość dziecka  dotycząca liczb ukrytych na wylosowanych kartach, powoduje, że dzieci świetnie się bawią. Ta losowość i ciekawość sprawia, że podczas zabawy ich umysły są otwarte i chętne do działania!

Grę w takiej konfiguracji można wykorzystać również z młodszymi dziećmi, zamiast mnożenia dodajemy lub podajemy różnicę liczb;)

3. Eliksir mnożenia
Gra przeznaczona dla dwóch osób. Angażuje nie tylko dzieci, ale również naszych nauczycieli podczas szkoleń EZO. Grę już kilka razy polecałam na fb i instagramie, dokładną recenzję można znaleźć w internecie!

4. Karty edukacyjne - MATEMATYKA jest SUPER, wydawnictwa Egmont.

Moje ulubione:D
Dlaczego?
Bo wychodzimy tutaj poza obszar liczb 0-10. Skoro nasze pociechy radzą sobie z mnożeniem przez 2, 3 i 10, to dlaczego nie zadać im pytania ile to jest 13 razy 3?
Z kart wybieram te, które są dostosowane do możliwości dzieci w danej grupie. Dzięki nim, dzieci utrwalają tabliczkę mnożenia i nie koncentrują się tylko na tabliczce wyuczonej na pamięć. Tutaj trzeba rozumieć mnożenie! Trzeba trochę pomyśleć, zaangażować się.

Jak używam tych kart i dlaczego uwielbiają je dzieci?
Dzieci siedzą w kółku. Pokazuję kartę z obrazkiem i działaniem pierwszemu dziecku. Proszę o odpowiedź, dopiero po usłyszeniu prawidłowego wyniku wręczam kartę, na której oprócz działania jest umieszczony obrazek wraz z jego opisem (ciekawostką). Zawsze zakrywam dół karty, z zamieszczonym kształtem, który po włożeniu do kieszeni znajdującej się na opakowaniu, przedstawia wynik mnożenia.
Dół karty zakrywać należy szczególnie przy dzieciach z dużymi trudnościami matematycznymi. Wbrew pozorom, są to dzieci, które momentalnie odszyfrują jaką cyfrę kryje dany kształt i odpowiedzi będą podawane błyskawicznie.
Dlaczego dzieci lubią karty MATEMATYKA jest SUPER? Dzieci zdobywają ciekawe obrazki, porównują je między sobą, wymyślają zabawy. Nikt nie wie jaką kolejną kartę dostanie, działanie i podanie wyniku to tylko przerywnik w ich zabawie, ale wymagający myślenia:) Przy tych kartach ćwiczę również z dziećmi cierpliwość i szacunek do drugiej osoby. Pokazuję, że nie liczy się tempo, tylko prawidłowy wynik.

5. Gra EZO


Na koniec chciałabym zdradzić jedną z moich ulubionych gier EZO, które z powodzeniem wykorzystujemy na zajęciach, również dotyczących obliczania pól prostokątów i kwadratów.

Gra przeznaczona jest dla dwóch osób. Potrzebna jest kartka w kratkę, dwie różnego koloru kredki i dwie kości do gry.
Gracz 1 rzuca dwiema sześciennymi kostkami z oczkami (na zdjęciu z liczbami). Odczytuje liczbę oczek na jednej i na drugiej kostce. Nie dodaje ich. Rysuje prostokąt o wymiarach równych liczbom oczek znajdujących się na kostkach.
PRZYKŁAD:
Jeżeli na kostkach wypadły 2 oczka i 4 oczka, to koloruje prostokąt o wymiarach 2 kratki na 4 kratki. W środku prostokąta wpisuje liczbę zakolorowanych kratek.

Wygrywa ta osoba, która zakoloruje większą część kartki.

Ćwiczymy tutaj: obliczenia dotyczące pola prostokątów, tabliczkę mnożenia i dodawanie:)
Czy dzieci lubią tę grę? Oczywiście, często po zajęciach grają w nią z rodzicami w domu!

Dziękuję za przeczytanie artykułu. To tylko mała część gier i zabaw, jakie wykorzystujemy w programie EZO- Eksperymentuj, Zrozum, Oblicz. Napiszcie, czy artykuł był dla was inspirujący, czy wykorzystacie podane gry do wspólnych ćwiczeń z dzieckiem? A może macie swoje sprawdzone sposoby, gry, zabawy, z którymi chcielibyście się tutaj podzielić?
Pozdrawiam wszystkich:)
JG

poniedziałek, 18 czerwca 2018

Edukacja EZO - jak to się zaczęło...


Otwórz Własną Szkołę Matematyki

Nawet jeżeli nie jesteś nauczycielem!


Czy myślisz o tym, by otworzyć swój własny, ciekawy i dochodowy biznes? Szukasz gotowych rozwiązań? Myślałeś o franczyzie ale nie wiesz na co się zdecydować? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie ciekawą propozycję, która od kilku lat jest naszym sposobem na życie. Autorski system nauczania, który stworzyliśmy od podstaw, który stosujemy z niemałym powodzeniem w codziennej pracy. Najciekawsze jest to, że nie musisz mieć wcale wykształcenia pedagogicznego... .


Posłuchaj jak to się zaczęło...


Nazywam się Małgorzata Grabis. Z zawodu jestem dyplomowanym nauczycielem fizyki, matematyki i informatyki. Na etacie, w liceum pracowałam 16 lat. Jestem również jedną z autorek interbloku (Program Nauczania Blokowego). Zawsze miałam głowę pełną pomysłów, zwłaszcza takich, jak inaczej, lepiej i bardziej efektywnie można nauczać dzieci i młodzież. Niestety, z góry narzucane sztywne wytyczne programowe, uniemożliwiały mi ich realizację, a niska pensja dodatkowo powodowała frustrację i konieczność dorabiania poprzez korepetycje. Niestety korepetycje również nie pozwalały na wprowadzanie własnych pomysłów edukacyjnych. Rekompensatą było jedynie sprawdzanie matur i konkursów przedmiotowych.


ETAT, ETAT, ETAT...
Pracowałam więc dalej marząc, że pewnego dnia porzucę etat w szkole i założę własną szkołę. Szkołę, która inaczej, lepiej, bardziej twórczo, będzie uczyć młode umysły matematyki i fizyki. W końcu po kilkunastu latach zdecydowałam się na ten krok.


TRUDNE POCZĄTKI "NA SWOIM"
Tak powstała jedna z pierwszych w Polsce, pierwsza w Krakowie, prywatna szkoła matematyki oparta o zachodnie metody nauczania. Byłam pierwszą i jedyną osobą w Polsce z uprawnieniami do prowadzenia szkoleń dla przyszłych nauczycieli. Niestety, mój entuzjazm szybko opadł, ponieważ okazało się, że założenia programowe, które sprawdzają się za granicą, nie są kompletnie dostosowane do polskich realiów.
Przeżyłam kolejne rozczarowanie. Świadomość porażki nie dodawała mi entuzjazmu do działania. Znów stanęłam przed wyborem: powrót na etat lub rozpoczynanie wszystkiego od nowa. Na jednym z ostatnich szkoleń poznałam Joannę Grodecką. To spotkanie było przełomem.


"Moje życie zawsze było związane z matematyką, - mówi Joanna Grodecka, był to w szkole mój ulubiony przedmiot, z którym nigdy nie miałam problemów. Po maturze zdecydowałam się studiować matematykę. Ukończyłam studia wyższe na Politechnice Wrocławskiej, na wydziale Podstawowych Problemów Techniki, kierunek matematyka stosowana. Swoje życie zawodowe nigdy nie wiązałam z nauczaniem w szkole, nie marzyłam o zawodzie nauczyciela matematyki, dlatego przez pierwsze 10 lat po studiach pracowałam w dużych firmach na stanowiskach związanych z finansami firmy i controlingiem.


W międzyczasie urodziłam dwójkę dzieci i jako młoda mama zapragnęłam znaleźć dla siebie takie zajęcie, które pozwoli pogodzić rozwój zawodowy z wychowywaniem dzieci. Z ciekawością i zainteresowaniem przyglądałam się firmom oferującym zajęcia z j. angielskiego, na które uczęszczał mój starszy syn i z wielką radością odkryłam, że istnieje możliwość otworzenia własnej działalności, która będzie oferowała dzieciom i młodzieży zajęcia z matematyki."


Połączenie sił, wiedzy i doświadczenia, zaowocowało powstaniem projektu o nazwie EZO - Eksperymentuj, Zrozum, Oblicz!
Po wielu miesiącach naprawdę ciężkiej pracy stworzyłyśmy własny, autorski program nauczania matematyki. Taki, o którym marzyłyśmy, który jest skuteczny i w pełni dostosowany do potrzeb i zdolności młodych umysłów.





Jego nazwa stanowi credo naszej filozofii nauki. Jej założenia są bardzo proste: NAUCZANIE POPRZEZ BADANIE, EKSPERYMENTY, DYSKUSJĘ, ZABAWĘ.
Okazało się, że to było to! Zbierane przez lata wiedza i doświadczenie w końcu zaowocowały.
To nauczyło nas, że nie należy porzucać swoich marzeń.





Wielu ludzi, którym nie udało się w życiu nie zdaje sobie sprawy z tego, jak blisko sukcesu byli, kiedy się poddali. - Thomas Edison


Pomyśl, czy czasem w twoim życiu porażka lub nawet najmniejsze niepowodzenie nie są przyczyną porzucenia lub ciągłego odkładania na później spełnienia największych marzeń? A może hamuje Cię brak pomysłu na siebie, na życie i swój własny biznes?


Jeśli tak jest, to nie martw się i czytaj dalej, bo myślę, że możemy Ci pomóc.


Rutyna, nuda i marne zarobki... Zastanów się, czy właśnie tego chcesz? Wyobraź sobie siebie i swój zwykły dzień, za powiedzmy 10 lat. Chodzisz do nudnej, nie dającej żadnej satysfakcji pracy, trudno znaleźć Ci motywację, bo Twoją kreatywność zabiła rutyna. Owszem zarabiasz jakieś pieniądze ale są one zbyt marne, by wystarczało na realizację planów i marzeń.. . Żyjesz, czy egzystujesz?


Pomyśl. Tak nie musi być! Naprawdę istnieje alternatywa, która bardzo szybko może odmienić Twoje życie! Mało tego, niczego nie musisz tworzyć od zera, sprawdzać, testować, gdyż możesz dostać wszystko "podane na tacy". Jedyne czego tak naprawdę potrzebujesz, to tylko chęci i zaangażowanie, a sukces (z naszą pomocą) będziesz mieć na wyciągnięcie ręki.


Jeżeli chcesz zmienić swoje życie, stać się panem własnego losu, właścicielem prywatnej szkoły, zyskać szacunek ludzi, poprawić swój status społeczny i finansowy, wiemy jak Ci pomóc to osiągnąć.


Przestaniesz z obawą patrzeć w przyszłość i martwić się o pracę, a zaczniesz spokojnie realizować swoje cele, realizować się zawodowo, zarabiać, po prostu fajnie żyć!




Oto co dla Ciebie mamy

    
ü  kompleksowy, skuteczny system prezentujący pojęcia matematyczne, budujący wiarę uczniów we własne możliwości, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania,

ü  profesjonalne, autorskie materiały edukacyjne

ü  ciekawe, rozwijające ćwiczenia, gry i zabawy matematyczne,

ü  zadania przygotowujące do konkursów matematycznych, organizowanych w polskich szkołach podstawowych,

ü  dodatkowe karty pracy dla dzieci, które lubią zadania domowe,

ü  materiały edukacyjne uwzględniające podstawę programową obowiązującą aktualnie w szkołach


Zobacz jakie masz alternatywy...


Oczywiście możesz otworzyć własną szkołę sam, bez naszej pomocy. Jeśli stworzysz odpowiednie narzędzia, procedury, napiszesz autorski program nauczania, przygotujesz materiały edukacyjne dla dzieci, etc., etc., to jest to jak najbardziej możliwe.


Możesz również otworzyć np. szkołę językową. Na rynku jest wiele takich franczyz. Zastanów się jednak, czy chcesz być kolejną z tysiąca takich szkół w okolicy? Czy chcesz zmagać się z olbrzymią konkurencją na rynku i wydawać krocie na reklamę? Czy nie wydaje Ci się, że rynek nie jest już przesycony szkołami językowymi? Konkurencja jest spora. Trzeba to sobie jasno powiedzieć. Ten biznes swoje 5 minut ma już za sobą.


W końcu możesz również całe życie pracować na etacie. Może mało satysfakcjonujące ale za to sporo wolnych dni.


Zastanów się tylko, czy nie szkoda Ci życia?! Życie masz jedno, czasu nie cofniesz. Pomyśl jak miło byłoby żyć wiedząc, że robi się coś co ma sens, zyskać szacunek lokalnej społeczności i w dodatku przyzwoicie na tym zarabiać?


Czy nie lepiej skorzystać z "gotowca" działającego na zasadzie "kopiuj wklej", sprawdzonego, przetestowanego i stale doskonalonego?

Przygotowaliśmy dla Ciebie rozwiązanie które pozwoli Ci otworzyć własną szkołę matematyki zaledwie w kilka tygodni!



Jest to kompletny system edukacyjny, który jest nie tylko sprawdzony, skuteczny i wciąż rozwijany ale w pełni gotowy do wdrożenia!


Nie musisz popełniać błędów, nie musisz tracić ani cennego czasu, ani pieniędzy na testowanie tego, co działa, a co nie, które metody są skuteczne a które zawodzą. Wszystko to, plus jeszcze więcej, otrzymasz od nas w ramach franczyzy. W zasadzie, to możesz cieszyć się własną szkołą "od zaraz"!
  

Pomyśl jak by to było codziennie otwierać drzwi własnej szkoły. Wiedzieć, że uczniowie chętnie tu przychodzą, a co najfajniejsze, widzieć efekty swojej pracy. Jak miło byłoby mieć świadomość, że w okolicy nie ma takiej drugiej szkoły, a Ty nie musisz zmagać się z konkurencją.


Oto co konkretnie otrzymasz...


Oferujemy 2 warianty współpracy w ramach licencji EZO:


1. Licencja EZO – matematyka plus fizyka
2. Licencja EZO – matematyka


W ramach licencji proponujemy:


ü  Pomoc przy wdrożeniu programu do placówki, przekazanie pełnej wiedzy know-how,

ü  Korzystanie z pełnego programu nauczania matematyki w ramach zajęć pozalekcyjnych,

ü  Profesjonalne szkolenie dla nauczycieli,

ü  Szkolenia dokształcające,

ü  Profesjonalne materiały dla nauczycieli i uczniów,

ü  Dystrybucję zestawów ucznia,

ü  Bezpłatny dostęp do portalu dla nauczycieli,

ü  Materiały on-line,

ü  Wyłączność na danym terenie,

ü  Wzory dokumentów firmowych,

ü  Wzory materiałów reklamowych,

ü  Zestawy materiałów okolicznościowych dla każdego ucznia,

ü  Wsparcie metodyczne i menadżerskie,

ü  Konsultacje i doradztwo przez cały okres trwania umowy,

ü  Wpis do bazy placówek EZO


To wszystko jest już gotowe do wdrożenia w każdym momencie.Co więcej zawsze możesz liczyć na naszą pomoc.


To jeszcze nie wszystko, dodatkowo dostaniesz...


    
ü  kompleksowy, skuteczny system prezentujący pojęcia matematyczne, budujący wiarę uczniów we własne możliwości, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania,

ü  profesjonalne, autorskie materiały edukacyjne tworzone przez zespół wysoko wykwalifikowanych matematyków,

ü  ciekawe, rozwijające ćwiczenia, gry i zabawy matematyczne,

ü  zadania przygotowujące do konkursów matematycznych, organizowanych w polskich szkołach podstawowych,

ü  lepsze wyniki w nauce dzieci, które uczestniczyły w przedszkolu w programie EZO. Starsze dzieci uzyskują wyraźnie lepsze oceny z matematyki na dalszych etapach edukacji,

ü  dodatkowe karty pracy dla dzieci, które lubią zadania domowe,

ü  materiały edukacyjne uwzględniające podstawę programową obowiązującą aktualnie w szkołach. 

Dlaczego mamy pewność, że nasz produkt działa?



Pierwsza szkoła matematyki realizująca program EZO powstała 8 lat temu. Na chwilę obecną jest ich 10.
  
W pierwszy roku działalności na zajęcia uczęszczało 60 dzieci od 4 do 12 lat, na chwilę obecną jest to 260 dzieci w wieku od 4 do 15 lat w pojedynczej placówce!

Zajęcia cieszyły się taką popularnością, że musieliśmy zmienić siedzibę szkoły na większą.
  
Dzieci w wieku przedszkolnym, które uczestniczyły w programie EZO uzyskują lepsze wyniki w nauce.
  
Starsze dzieci uzyskują wyraźnie lepsze oceny z matematyki na dalszych etapach edukacji.
  
Niektórzy z uczniów uczęszczają do naszej szkoły już 8 lat i to jest nasz największy sukces!
  

Oto co inni mówią o programie EZO


"Matematyka EZO to program, który rozbudza dziecięcą pasję i ogromną żądzę wiedzy. podczas zajęć dzieci rozbudzają swoją ciekawość do matematyki, eksperymentują, dyskutują, rozwijają logiczne myślenie, a przede wszystkim dobrze się bawią. Program nauczania stworzony został dla małych grup co z pewnością daje więcej możliwości edukacyjnych. Dzięki temu programowi matematyka nie jest monotonna i nudna. Scenariusze lekcji są tak opracowane, że dzieci podczas zajęć będą bardzo zaangażowane. Program EZO powoduje, że nauka matematyki dla dzieci jest przyjemnością, a nie tylko obowiązkiem. Dzięki temu programowi dzieci z pewnością będą mieć poczucie satysfakcji i będą odnosić sukcesy."

Pozdrawiam
Genialny Umysł



"Największym wyzwaniem matematyki jest uczyć dzieci w taki sposób, aby to co jest w matematyce abstrakcją przedstawiać dzieciom w przystępny i przyjazny sposób. Dzięki temu, że w matematyce EZO pracujemy na konkrecie czyli jeśli badamy objętość sześcianu to nie robimy tego tylko na kartce papieru, ale napełniamy ten sześcian. Badamy go dotykamy, rozkładamy siatkę. Sprawdzamy jakie figury go budują. Chcemy, aby na zajęciach dzieci doświadczyły matematyki. I to nam się udaje dzięki pomocom dydaktycznym i ćwiczeniom, które zachęcają do stawiania hipotez i weryfikowania samodzielnie przez grupę terminów matematycznych. "

EDURADO, Ania Murzyn – Romańczuk



"Program Matematyka EZO ma wiele zalet, ale najważniejszą jest to, że jest dostosowany do polskich dzieci i ich możliwości adekwatnych do wieku. Bystrzakom pozwala rozwinąć skrzydła, natomiast słabszym matematycznie dzieciom pomaga wyrównać poziom.
Często rozmawiamy z nauczycielami w szkołach, w których prowadzimy zajęcia. Opowiadają nam, jak zniechęcone dzieci, które poddawały się po pierwszej nieudanej próbie obliczeniowej, zamieniły się w matematycznych "twardzieli", którzy liczą do upadłego i nagle lubią matematykę :)
Same dzieci pozytywnie reagują na zajęcia. Ciągle nas pytają, kiedy będziemy znowu przelewać wodę, albo kiedy będą mogły przynieść swojego "Pana Pożeracza" (znak mniejszości/większości, który na zajęciach z matematyki EZO zyskał osobowość).
Dzieci są uśmiechnięte, mówią, że matma jest super - dzięki temu także rodzice są zadowoleni. I o to w tym chodzi."

Pozdrawiam,
Blanka - "Rozkminek"



"Matematyka EZO to najlepsza forma rozbudzania myślenia matematycznego, jaką możemy dać naszym kursantom. To radość z poznawania praw rządzących światem królowej nauk, to budowanie w dziecku poczucia własnej wartości związanego z poprawą wyników w nauce, to podtrzymywanie naturalnej ciekawości świata. Dać dzieciom narzędzie na przyszłość - tak niewiele czy tak wiele? Program EZO to także celna odpowiedź na realia polskiego systemu edukacji - autorki znają te realia od podszewki."

Sylwia Sawicka
Leader School Biała Podlaska



"Dzięki programowi EZO dzieci w przystępny i bardzo ciekawy sposób, tj. poprzez zabawę i eksperymenty, zdobywają i utrwalają wiedzę z zakresu matematyki. Dzięki szerokiej gamie ciekawych pomocy edukacyjnych i różnorodnych gier chętnie biorą udział w zajęciach, są ciekawe kolejnych spotkań i wyzwań. Nabierają pewności siebie, często są o krok przed rówieśnikami, co przekłada się na poprawę wyników w nauce. Ogromnym plusem EZO jest fakt, że opracowany został na bazie podstawy programowej i jest do niej w pełni dostosowany. W zajęciach EZO mogą brać także udział dzieci z zaburzeniami rozwojowymi np. zespół Aspergera. Ze względu na mało liczne grupy, każde z dzieci ma możliwość swobodnej wypowiedzi bez stresu i presji czasu, a dzieci z zaburzeniami oprócz utrwalania wiedzy z zakresu matematyki rozwijają także kompetencje społeczne. Kolejną zaletą jest w pełni wykwalifikowana kadra, dzięki licznym szkoleniom i wsparciu metodycznemu."

Edulandia - Magdalena Smolarska



Pewnie zastanawiasz się ile to wszystko będzie kosztowało?


Normalnie licencja programu EZO sprzedawany będzie za 20 000 zł, ale w związku z tym, że chcemy wejść mocno na polski rynek, do końca 2018 roku obniżamy cenę do 12 000 zł!


Dodatkowo:
ü  w ramach opłaty przysługuje jedno pełne szkolenie nauczyciela,

ü  opłata miesięczna: 3 pierwsze miesiące zwolnione z opłat, kolejne 7 miesięcy 600 zł, drugi rok działalności i kolejne 900 zł,

ü  miesiące wakacyjne zwolnione są z opłat,

ü  koszt materiałów edukacyjnych, gier i pomocy dydaktycznych wykorzystywanych przez cały okres działalności 2-5 tys. zł,




Jesteś zdecydowany/zdecydowana, to skontaktuj się z nami. Nie jesteś, wahasz się i masz mnóstwo pytań, również czekamy na kontakt :-)

Jeżeli po rozmowie z nami stwierdzisz, że to jednak nie dla Ciebie nic się przecież, nie stanie.
  
Rozmowa jest zawsze niezobowiązująca.



Kontakt dla osób zainteresowanych kupnem licencji:

Joanna Grodecka
tel. 508 136 357


Małgorzata Grabis
tel. 662 285 685