Witajcie w Matematycznej Przygodzie z EZO. Do przeprowadzenia
ćwiczeń, będziecie potrzebowali kart z liczbami, które proponujemy wykonać
wspólnie z dzieckiem. Można skorzystać z szablonu, który dołączyliśmy do pobrania TUTAJ
Zalecamy, aby dzieci samodzielnie
wycięły własny zestaw kart z liczbami. Rodzic
może wyciąć i stworzyć liczby dla siebie
Ćwiczenie 1 : Co to za liczba? Oś liczbowa na dywanie
Rodzic pokazuje dziecku karty z kolejnymi liczbami,
pyta dziecko o ich nazwę, pomaga jeżeli nazwa nie pada. Następnie układacie
wspólnie na dywanie karty z liczbami, od najmniejszej liczby do największej,
jedna pod drugą. W ten sposób powstaje oś liczbowa.
Dziecko staje razem z rodzicem i wspólnie
skacze obok liczb. Nie można pominąć żadnej liczby. Potrzebne jest zero, obok
którego rodzic staje wraz z dzieckiem. To wasz START. Ważne jest aby zrobić
pierwszy skok do liczby 1 i głośno powiedzieć „jeden”, kolejny skok „dwa” dziecko jest przy liczbie 2. Głośno
wypowiadajcie liczby. Liczymy od 1 do 10 (20)
czyli w przód, a później od tyłu, np. od 10 do 0 (lub od 20 do 0).
Następnie rodzic prosi dziecko aby stanęło
przy wybranej przez niego liczbie i tyle razy podskoczyło ile ta liczba
oznacza. Np. Przy liczbie 5 dziecko skacze 5 razy i głośno liczy do 5.
Następnie zamieniacie się rolą z dzieckiem, teraz ono zadaje liczbę i sprawdza
czy rodzic się nie pomylił.
Aby zabawa była jeszcze fajniejsza, rodzic
lub pluszak może specjalnie się pomylić, tak aby dziecko wytłumaczyło jak
należy wykonać prawidłowo zadanie.
Ćwiczenie 2: Odkrywcy liczmanów
Aby odpocząć po podskokach rodzic proponuje
kolejną zabawę. Przy liczbach powinny pojawić się różne przedmioty znalezione w
domu w odpowiedniej liczbie. Np. przy liczbie 1 - jeden talerz, przy liczbie 2
- dwie poduszki i kolejno 3 widelce, 4 klocki niebieskie, 5 samochodzików, 6 klocków
czerwonych, 7 wykałaczek itd. Przedmioty układamy maksymalnie przy 10 kartach. (Dobór
przedmiotów dowolny)
Jeżeli zadanie nie sprawia kłopotu można
wybrać większe liczby, ale należy uważać, aby zabawa nie trwała zbyt długo, nie
znudziła się.
Ćwiczenie 3: Palcem pisane
Rodzic przygotowuje tackę z rozsypanym piaskiem, kaszą manną lub bułką tartą itp. Następnie losowo wybieramy kartę z liczbą. Zadaniem dziecka jest nazwanie liczby, pokazanie jej na palcach oraz napisanie palcem na tacce, wspomaga to zapamiętanie kształtu liczby oraz ćwiczenie pisania liczb.
Ćwiczenie 3: Palcem pisane
Rodzic przygotowuje tackę z rozsypanym piaskiem, kaszą manną lub bułką tartą itp. Następnie losowo wybieramy kartę z liczbą. Zadaniem dziecka jest nazwanie liczby, pokazanie jej na palcach oraz napisanie palcem na tacce, wspomaga to zapamiętanie kształtu liczby oraz ćwiczenie pisania liczb.
Ćwiczenie 4: Matematyczni tropiciele: Ukryte liczby
Rodzic pokazuje
dziecku planszę "Dżungla". Pyta dziecka, czy potrafi odnaleźć
ukryte w dżungli liczby. Jeśli tak pyta o ich nazwę i prosi, o pokazanie ich na
palcach. Wspólnie z dzieckiem kreśli kształt każdej znalezionej liczby w
powietrzu.
Wszystko powinno
odbywać się w miłej, spokojnej atmosferze, której towarzyszy spokój, uśmiech i
brak oczekiwań. Pozwólmy dzieciom rozwijać się w ich własnym tempie. Nie
oceniajmy. Nie wymagajmy. Na wszystko
przyjdzie czas.
Ćwiczenie: 5 Zadanie domowe / Konkurs
Zadanie polega na
narysowaniu obrazka z ukrytymi liczbami, podobnie jak w ćwiczeniu 4.
Jednak liczby muszą
być ukryte nie w dżungli, ale w miejskiej scenerii.
Prace
opublikujemy na naszym fb. Każda nadesłana praca zostanie nagrodzona ezowym
upominkiem, po podaniu adresu do wysyłki:)
Wskazówki dla rodziców:
• Poczekaj
na odpowiedź
• Staraj
się nie udzielać za dziecko odpowiedzi, bądź cierpliwyJ
Miłej zabawy!!!!
A oto nadesłane prace:
Prace są zachwycające, prawda:)
Kotkowi bardzo się podobają!!! I wiecie co? Wciąż czeka na kolejne:)
Pozdrawiamy!
Kotkowi bardzo się podobają!!! I wiecie co? Wciąż czeka na kolejne:)
Pozdrawiamy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz