Cykl zajęć dla małych dzieci z matematyki przedstawia kolejną matematyczną przygodę, która tym razem skupia
się wokół rytmów i wzorów. Przed rozpoczęciem ćwiczeń pytamy się dzieci czy
wiedzą: Czym jest wzór? Czym jest rytm?
Rodzic wyciąga pasek z narysowanym wzorem (do pobrania i rozcięcia: TUTAJ)
Omawiamy wzory wspólnie z dziećmi. Pytamy, która
część wzoru stale się powtarza, co zawsze jest po trójkącie, kole. Czy kolory
są istotne we wzorze? A ułożenie figur?
Ćwiczenie 1 : Rytmizowanie imion?
Rodzic nadaje rytm poprzez klaskanie
i do rytmu sylabizuje swoje imię. Następnie prosi, aby dziecko, na początku
wspólnie z rodzicem, a później samodzielnie wyklaskało rytmicznie swoje imię.
Kolejnym etapem jest wykonanie ćwiczenia z imionami innych członków rodziny.
Ćwiczenie 2: Sztućce w ruch J
Do tego ćwiczenia potrzebujemy 5
widelców, 5 dużych łyżek oraz 5 małych łyżeczek.
Pokazujemy dzieciom obrazki z
ułożonymi wzorami, (do pobrania TUTAJ) i prosimy, aby na stole
ułożyły taki sam wzór i powtórzyły go kilkakrotnie.
Informujemy dzieci, że część, która stale się powtarza to
sekwencja wzoru, która stanowi uporządkowaną
według określonego wzoru strukturę.
Ćwiczenie 3: Na tropie wzorów...
Rodzic wraz z dzieckiem poszukuje
wzorów w domu. Możemy zajrzeć do szafy, wyjaśniając, że wzór występuje na
ubraniach (skarpetki, koszulki). Poszukiwania odbywają się po całym domu,
możemy naprowadzać dziecko, ale nie wskazywać mu gotowej odpowiedzi. Każdy
znaleziony wzór wspólnie omawiamy.
Ćwiczenie 4: Ruch rytmiczny
Rodzic przedstawia kolejną część
przygody matematycznej, ale teraz wzór będzie pokazany za pomocą ruchu, taki
wzór jest rytmem.
Pokazujemy dziecku serię: np. podskok,
podskok, klaśnięcie, podskok, podskok, klaśnięcie….. Pytamy, czy dziecko
zauważyło, rytm i zaprasza do kontynuowania go.
Kolejny rytm proponuje dziecko, a
rodzic go wykonuje.
Ćwiczenie: 5 Zadanie domowe /
Konkurs
Zapraszamy wszystkie dzieci na
konkurs „Matematyczne pisanki”
Zadanie w tej Przygodzie
Matematycznej polega na wykonaniu kolorowych pisanek, pamiętając o
wykorzystaniu wzorów. Wzór musi się składać z elementów, które związane są z
matematyką. Może to być wzór liczbowy np. 123,123,123,123…… lub wzór z figur
geometrycznych, np. kwadrat, trójkąt, koło, kwadrat, trójkąt, koło…….
Oczywiście, każdy może mieć własny
pomysł, ale musi być on związany z matematyką.
Termin nadsyłania prac 14 kwietnia.
Gotowe pisanki, sfotografowane prace,
prosimy przesłać na adres: biuro@edukacjaezo.pl
Jeżeli dziecko nie poradzi sobie z pisanką, bo jest za małe, to może wykorzystać SZABLON z jajkiem: do pobrania: TUTAJ
Prace opublikujemy na naszym Fb i poniżej:) Każda
nadesłana praca zostanie nagrodzona ezowym upominkiem, który przekażemy na
pierwszych stacjonarnych zajęciach lub wyślemy na wskazany adres!
Wskazówki dla rodziców:
·
Brak pośpiechu
·
Poczekaj na odpowiedź
·
Staraj się nie udzielać za dziecko odpowiedzi, bądź
cierpliwyJ
A oto nadesłane prace:BRAWO!!!
Kotek EZO jest zachwycony pracami:)
My również:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz