Zapraszamy do naszej pierwszej, matematycznej przygody!
Chcielibyśmy zaprosić do wspólnej zabawy dzieci w wieku 4-6
lat i ich rodziców. Rozwój matematyczny dzieci w wieku przedszkolnym i
wczesnoszkolnym jest kluczowy, co więcej dzieci wykazują ogromne
zainteresowanie matematyką i chętnie biorą udział w zabawach związanych z
liczbami, figurami, pieniędzmi, wzorami, itd
W tym poście
prezentujemy Wam kilka zabaw, które śmiało można wykonać w domu plus konkurs:)
Do pierwszego zestawu ćwiczeń, będą potrzebne wycięte figury geometryczne. Można skorzystać z szablonu, który dołączyliśmy do
wiadomości (gotowe do pobrania: kolorowe figury lub puste w środku do samodzielnego
pokolorowania). Figury można również stworzyć dowolnie z kolorowego papieru,
bloku, gazety …
Zalecamy,
aby dzieci samodzielnie próbowały i wycinały figury.
Zestaw figur
geometrycznych powinien zawierać po kilka sztuk różnych rozmiarów:
- kwadratów,
- prostokątów,
- trójkątów,
- kół,
- trapezów,
- rombów,
- równoległoboków,
- deltoidów,
- pięciokątów,
- sześciokątów,
- ośmiokątów.
Ćwiczenie 1 : Co to za figura?
Rodzic pokazuje dziecku figury, prosi o podanie ich nazwy,
o pokazanie i policzenie boków. Dla
urozmaicenia figury można wyciągać z tajemniczego worka lub pudełka. Jeżeli
dziecko nie zna nazwy lub jej nie pamięta, rodzic wypowiada ją głośno miłym
głosem. Nie oczekuje, że dziecko zapamięta wszystkie nazwy. Jest to
ciekawostka, oswajanie z nazwami figur.
Ćwiczenie 2: Co to za kształt?
Rodzic kreśli w powietrzu kształt, prosi dziecko, aby
odgadło co to za figura. Następnie zamieniamy się rolami: dziecko pokazuje
kształt, a rodzic musi odgadnąć nazwę figury. Jest to zabawa – zgadywanka.
Ćwiczenie 3: W poszukiwaniu kształtów w domu.
Rodzic wraz z dzieckiem poszukuje figur w domu.
Wspólnie odnajdują kształty figur w kuchni, łazience salonie, w pokoju. Dziecko
może również narysować znalezione przedmioty i zaznaczyć na nich wraz z
rodzicem figurę.
Ćwiczenie 4: Zgadnij co to za
figura – „drapkanie po pleckach”.
Rodzic rysuje dziecku na plecach figurę, zadaniem dziecka
jest odgadnięcie tej figury. Po kilku przykładach następuje zamiana ról, tym
razem dziecko rysuje rodzicowi kształt na plecach, a rodzic próbuje odgadnąć
narysowany kształt.
Wszystko powinno odbywać się w miłej, spokojnej
atmosferze, której towarzyszy spokój, uśmiech i brak oczekiwań. Pozwólmy
dzieciom rozwijać się w ich własnym tempie. Nie oceniajmy. Nie wymagajmy.
Ćwiczenie: 5 Zadanie domowe /
Konkurs.
Zapraszamy wszystkie dzieci na
konkurs „ Geometryczny świat”
Zadanie polega na wycięciu np. z kolorowego papieru
figur geometrycznych i stworzeniu z nich geometrycznego obrazka (tematyka
dowolna).
Na kartce A4 lub A3, dzieci układają figury. Po
stworzeniu obrazka, rodzic pyta dziecko co obrazek przedstawia, pyta o nazwy
wykorzystanych figur (ewentualnie przypomina ich nazwy).
Dzieci przyklejają figury do kartki i robią zdjęcie.
Gotowe, sfotografowane prace, prosimy przesłać na
adres: biuro@edukacjaezo.pl
Prace opublikujemy na naszym Fb. Każda nadesłana praca
zostanie nagrodzona ezowym upominkiem i dyplomem, który prześlemy pod wskazany przez Państwa adres.
Wskazówki dla rodziców:
· Brak pośpiechu
· Poczekaj na odpowiedź
· Staraj się nie udzielać za dziecko odpowiedzi, bądź cierpliwyJ
A oto nadesłane do tej pory prace:) Gratulujemy wszystkim dzieciom pięknie wykonanych prac! Jesteśmy pod wrażeniem:)
BRAWO!!!!!
Kotek EZO jest zachwycony:)
My również!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz